Skolans fokus på kunskap

Tungelsta skola satsar på fortbildning för lärarna för att de i sin tur ska kunna skapa goda förutsättningar för elevernas kunskapsutveckling.

Vi sätter fokus på den individuella utvecklingen, både när det gäller kunskaper och barnens/elevernas sociala relationer.

Vi jobbar mot ett välfungerande kollegialt lärande. Pedagogerna ska utvecklas och tillsammans med kollegorna i arbetslagen driva lärandet framåt för att kunna skapa goda förutsättningar för elevernas kunskapsinlärning och resultat.

Årskurs 6–9 arbetar med en personlig Chromebooks i undervisningen.

Senast uppdaterad: 24 oktober 2022