Vår skola

Varmt välkommen till fina Tungelsta skola – en stor skola i det lilla samhället. Vår vision är "vilja, våga, vara nyfiken"!

Foto: Olof Holdar

Tungelsta Skola är en F–9 skola som ligger mitt i Tungelsta, ett gammalt trädgårdssamhälle ett stenkast ifrån Tungelsta station och Västerhaninge Centrum. Skolan har cirka 675 elever och drygt 90 anställda. Skolans vision – vilja, våga, vara nyfiken – genomsyrar arbetet på hela skolan.

Hos oss arbetar alla medarbetare mot skolans mål. Alla yrkeskategorier vet vad eleverna arbetar med och bidrar till motivation, stöd och anpassningar så att eleverna når så långt som möjligt utiftrån sina förutsättningar.

Skolan präglas av kompetens inom pedagogiskt ledarskap och ämneskunskaper. Skolan kännetecknas också av höga krav när det gäller inställning till inkludering och höga förväntningar på personal och elever.

Tillgången till en stor och välutrustad idrottshall samt till en fullstor konstgräsplan ger oanade möjligheter för utökad rörelse i skolan, något som ger stor framgång vad gäller inlärningen. Närheten till vacker natur ger ett lugn som skolans verksamhet mår bra av. I Tungelsta hjälps vi åt och tar ansvar kring våra gemensamma barn/ungdomar/elever.

Senast uppdaterad: 16 januari 2024