Styrdokument och handlingsplaner

Här hittar du skolans styrdokument och handlingsplaner.

Trivselregler på Tungelsta Skola

Tungelsta Skola är en arbetsplats för både barn och vuxna. Alla har rätt till en trygg och säker arbetsplats och vi strävar hela tiden efter en lugn och trivsam arbetsmiljö för alla elever och all personal. Skolan har enats om följande förväntningar som var och en av oss uppfyller:

• Jag bryr mig om andra, lyssnar på andra och visar andra hänsyn och respekt
  • Jag tar ansvar i mitt skolarbete och följer personalens ledning och styrning
  • Jag gå inomhus och springer ute
  • Jag ansvarar sjäv fö mina privata saker
  • Jag är rädd om skolans lokaler och material
  • Godis och nötter äter jag inte i skolan och jag dricker inte heller läsk

Detta händer om jag INTE följer förväntningarna ovan:

1. Samtal med personal för att eleven ska ändra sitt beteende

2. Personal kontaktar vårdnadshavare vid upprepade händelser där elev inte följer reglerna

3. Personal kallar elev och föräldrar till ett möte där fortsatta åtgärder beslutas

Vi följer alltid vår Plan mot diskriminering och kränkande behandling och vi följer vår mobil rutin.

Senast uppdaterad: 19 augusti 2020