Föräldrasamverkan på vår skola

Samverkan mellan hem och Tungelsta skola ska bygga på öppenhet, ömsesidighet och respekt. Ett viktigt forum för samverkan är skolrådet.

Skolrådet består av föräldrarepresentanter från varje klass på skolan. På rådets möten deltar också skolans rektor, biträdande rektorer från respektive enhet samt representanter från personalen.

Skolrådet träffas två gånger per termin och diskuterar aktuella frågor. Rådet är ett forum för föräldrar att engagera sig i skolans utveckling och verksamhet. Rådet har inte någon beslutsrätt över skolans arbete, men eftersom rådet representerar samtliga föräldrar är det en viktig part i utvecklingen av skolan. Genom dialog och konstruktiva diskussioner finns möjlighet att påverka. På mötena kan alla typer av frågor tas upp som berör skolan som helhet. Det kan till exempel handla om lokalfrågor, undervisning, ekonomi, trivsel, föräldraengagemang, framtidsplanering, och ordningsregler.

Senast uppdaterad: 24 oktober 2022