Skolmiljö

Tungelsta skola arbetar aktivt för en bra skolmiljö för både elever och personal.

Det är i anslutning till skolan som elever har den centrala punkten för sitt sociala liv och sitt engagemang. Det är i anslutning till skolan som man träffar sina vänner och umgås. Även lärare uppger att den sociala tillvaron på jobbet är en av faktorerna som gör att man trivs.

Tillgången till en stor och välutrustad idrottshall samt till en fullstor konstgräsplan ger oanade möjligheter för utökad rörelse i skolan.

Skolmåltiden är en mycket viktig resurs i skolarbetet. En bra skollunch underlättar inlärning och kan dessutom användas som ett pedagogiskt verktyg. Frukost serveras för alla elever från klockan 07:30 -08:00.

Matvanor, hälsa och lärande hänger ihop och påverkas av varandra. Att varje dag få i sig den mängd energi och näring som kroppen behöver är en förutsättning för att en elev ska må bra, utvecklas samt orka koncentrera sig och prestera i skolan. Mätta elever som ätit en bra skollunch bidrar till en bättre arbets- och studiemiljö för såväl elever som skolpersonal.

Senast uppdaterad: 24 oktober 2022