Utökad rörelse

Vi har utökad rörelse på fina Tungelsta Skola.

Mål

Att nå högre måluppfyllelse genom att alla lärare implementerar utökad rörelse i all sin undervisning.

Plan

Att ta fram förslag som är lätta att genomföra oavsett fysisk förmåga eller fysiska förutsättningar.

Plan och genomförande:

• Att efter ca 30 min på varje lektion genomföra Brain Breaks, veckans rörelseuppgift, veckans rörelseuppgift med redskap, Just Dance eller Go Noodel.
  • Att i vissa försöksklasser använda balansplattor, studsmattor samt gummiband som ett energifyllande avbrott i undervisningen.
  • Att under raster öka aktiviteterna med Trivselledarna för åk 3–6, att genomföra veckans lek med åk F–6, att använda Just Dance, aktivitetsparken, fotbollsplanen och pingisborden för åk 7-9.

Uppföljning

Sker i mitten samt i slutet av terminen och i samband med skolstart.

Senast uppdaterad: 24 oktober 2022